برگزيده ي نهج البلاغه 2


اهل بيت

حكمت و فضيلت:

مردمان خطاها و تبهكاري ها چونان اسباني اند چموش و لجام كسيخته كه سواران بد كردار خود را بر پشت مي گيرند و در اتشفشان مي افكنند. و اما تقوا بسان مركبهاي راهوار است كه تقوا مندان بر انها سوارند و زمامشان را به دست دارند.پيش مي خرامند و سوار كاران پارساشان را به بهشت مي برند.

اصناف سه گانه ي مردم:

انكه بهشت و جهنم را فرا روي خود بيند(و سر انجام خود را به يقين وصول به يكي از ان دو داند اسوده نماند بلكه از بيهوده گريها روي بر تابد و براي گريز از يكي و وصول به ديگري سخت)بكوشد.

(مردمان سه گروهندJيكي كوشنده اي است تلاشگر كه به حتم كامياب مي شود و ديگري جوينده اي است كندرو (اما حقجو)كه اميد است رستگار شود و سوم تقصير كاري است(به عمد بدكار)كه در اتش و فلاكت واژگون مي گردد.

(اي ادميان در تمامي روزگاران به حتم بدانيد كه:بيراهه هاي) ((راست)) و(( چپ)) گمراهي و تباهي است و فقط ((راه ميانه))((جاده))است(وصراط مستقيم شريعت و حقيقت و سعادت).جاودانگي قران و مانايي و اثار و ميراث نبوت بر بستر همين ((جاده)) است و سنت و شيوه ي زندگاني و پيامبري پيامبر اكرم ص از همين ((راه))مي گذرد و گذرگاه وصول به سر انجام خوش فرجام همين ((جاده)) است .

انكس كه ادعا(ي امامت وخلافت)كرد (و به گزاف لاف رهبري امت زد)هلاك وتباه گرديد و ان كه بهتان زد و ياوه بافت زيانكار و نا كامياب شد و هر كه به پيكار با حق گراييد خويشتن را به هلاك افكند. و بر ناداني ادمي همين بس كه قدر خويشتن نشناسد.(كسي كه خويشتن خويش را نشناسد و خود را در منزلتي غير از منزلت حقيقي اش بنشاند نادان است.)

انچه بر اساس ((تقوا))بنيلن نهاده شود استوار مي ماند و تباهي نمي پذيرد و بذر و نهالي كه به بستر ((پارسايي))افشانده و نشانده شود عطشناك نمي گردد((وجامعه اي كه از نهر زلال پاكي و اخلاص شهد حيات نوشد هرگز نمي پژمرد).



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در شنبه 1 بهمن 1390برچسب:,ساعت 9:13 توسط سپهر|


آخرين مطالب
» چهل حدیث از امام موسی کاظم (علیه السلام)
» زندگی‌نامه امام موسی كاظم (ع)
» زندگینامه امام حسن مجتبی علیه السلام
» زننامه حضرت رقیه س
» زندگینامه حضرت ابوالفضل
» تسلیت
» برگزيده ي نهج البلاغه13
» علي ع ولي الله
» رهنمودهاي امام علي ع 13
» برگزيده ي نهج البلاغه12
» رهنمودهاي امام علي ع 12
» برگزيده ي نهج البلاغه 11
» رهنمودهاي امام علي ع 11
» موعودنامه11
» موعودنامه10
» برگزيده ي نهج البلاغه 10
» رهنمودهاي امام علي ع (10
» موعودنامه8
» برگزيده ي نهج البلاغه 8

Design By : Pichak